pasar pilipin kk

View previous topic View next topic Go down

pasar pilipin kk

Post by tanakwagu on Sun Mar 01, 2009 5:58 am

ni bukan lah pasaraya tertutup tetapi ala-ala tamu yang biasa kita lihat.


pasar terbuka ni dipanggil pasar pilipin (filipino market), mungkin kerana kebanyakan penjualnya adalah filipina.

Walau bagaimanapun jik anda datang sendiri, pelbagai penjual yang ditemui termasuk karenah menarik pelanggan.

Di sebelahnya terletak Hotel Meridien dan juga kedai menjual permata,mutiara dan pelbagai kraftangan menarik.

Bagi sahabat dari semenanjung mereka lebih suka datang ke sini bagi membeli kraftangan dan permata untuk dijadikan buah tangan.

tanakwagu
Guas Kinabalu
Guas Kinabalu

Number of posts : 130
Active Level :
55 / 10055 / 100


Back to top Go down

Re: pasar pilipin kk

Post by mamang on Sun Mar 01, 2009 6:43 pm

ingat zaman muda2 dulu. gi makan ngan awek kat situh. murah seh.. Smile

mamang
Wusak
Wusak

Male
Number of posts : 81
Location : banting, selangor
Active Level :
35 / 10035 / 100


Back to top Go down

Re: pasar pilipin kk

Post by tanakwagu on Mon Mar 02, 2009 5:34 am

saya ada kawan baru2 ini datang dari KL. saya bawa dia pergi 1borneo tetapi dia menolak dengan alasan sudah bosan tempat seperti itu.

dia nak yg unik, so kami pun pergi ke pasar pilipin ini. dia beli 2 baju utk anaknya.

kalau cari makan tempat ni ok. banyak ikan, udang,ketam,sotong panggang. pilih sahaja dari sebesar jari ke sebesar betis, serius!

tanakwagu
Guas Kinabalu
Guas Kinabalu

Number of posts : 130
Active Level :
55 / 10055 / 100


Back to top Go down

Re: pasar pilipin kk

Post by mamang on Mon Mar 02, 2009 4:18 pm

betul betul.. kalau org Kl dtg Sabah, kompem tak nak gi shopping mall. menda macam tu dah byk kat sini. kalau tempat2 eksotik macam pasar pilipin, tu baru ramai.

mamang
Wusak
Wusak

Male
Number of posts : 81
Location : banting, selangor
Active Level :
35 / 10035 / 100


Back to top Go down

Re: pasar pilipin kk

Post by tanakwagu on Mon May 04, 2009 6:36 am

mamang, betul tu apa yg ko cakap. kira unik sikit la pasar ni. lg satu pasal pasar ni ialah riuh rendah tawar menawar dan kepetahan para peraih bercakap untuk menarik pelanggan.

nak tahu betapa lajunya mereka bercakap, datang la melawat

tanakwagu
Guas Kinabalu
Guas Kinabalu

Number of posts : 130
Active Level :
55 / 10055 / 100


Back to top Go down

Re: pasar pilipin kk

Post by Sponsored content Today at 8:48 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum